Ceetrus România a lansat astăzi Reşiţa 2030, un proiect de regenerarea urbană a celei mai vechi platforme industriale din România.
Urbanist societal şi dezvoltator al Cartier Coresi în Braşov, Ceetrus demarează la Reşiţa un proiect pe 15 ani, ce va regenera 36 de hectare din oraş.Ceetrus, dezvoltator imobiliar global, cunoscut până în iunie 2018 sub numele de Immochan, s-a transformat pentru a răspunde mai bine nevoilor comunităţilor şi a devenit astăzi un dezvoltator imobiliar de proiecte urbane mixte.
În contextul misiunii de a construi şi de a dezvolta legături sociale care vor anima oraşul de mâine şi al succesului proiectului de regenerare urbană din Braşov, Ceetrus a prezentat astăzi, evenimentul Reşiţa 2030: Împreună schimbăm faţa oraşului, masterplanul proiectului cu funcţiuni mixte, într-o perspectivă pe 15 ani.
“Simt că am ajuns la capătul unei curse în care am pornit în urmă cu trei ani. Ştiu că nu e finalul aici, e doar un alt început şi mă bucur enorm de acest parteneriat pe care Primăria Reşiţa îl demarează împreună cu Ceetrus. Exista riscul ca acest brownfield de peste 40 de hectare să finalizeze într-un proiect anost în care să găsim câteva “cutii”, aidoma multora realizate în pripă în România, însă şansa noastră, a Reşiţenilor a fost ca Ceetrus să delege un birou de arhitectură celebru – Arte Charpentier – care a desenat un nou centru urban funcţional, aerisit, multifuncţional şi prietenos pentru comunitate.“ Ioan Popa, Primar Reşiţa
Tatian Diaconu, CEO Ceetrus România,a vorbit despre Reşiţa pierdută, care va fi redată reşiţenilor prin proiectul lansat astăzi.
“Este un moment meritat de sărbătoare dedicat Reşiţenilor după 3 ani de muncă în zona juridică, cadastrală şi de concept şi într-un context general în care ÎNCREDEREA trebuie să revină la normal. Redăm oraşului 36 de hectare uitate şi ne asumăm alături de comunitate misiunea de a construi parte din Reşiţa 2030. Sunt mândru de drumul parcurs de echipa Ceetrus până la acest concept extraordinar, mixt şi multifuncţional şi cred în oportunitatea de a crea în Reşiţa un nou model de regenerare comunitară“, a spus Tatian Diaconu, CEO Ceetrus România.
Ce se construieşte la Reşiţa
Astfel, Masterplanul Ceetrus pentru Reşita, presupune o dezvoltare în patru etape, după cum urmează:
În faza Faza 1 se va construi un Shopping Mall pe o suprafaţă de 35.000 m2, urmat de faza a doua, „Retail diy (9.000 m2 GLA), Aquapark”, pe o suprafaţă de 4 hectare (bazine interioare şi exterioare, tobogane şi servicii de welness cu o capacitate pentru o audienţă de 700 de persoane în interior), Hotel (11.700 m2 şi 150 de camere);
În faza a treia se vor construi mai multe spaţii „office” (4.000 m2 GLA), iar ]n cea de-a patra un hotel (150 camere).
Fazele de dezvoltare de retail, office, divertisment şi hotel, sunt corelate cu 3 faze de dezvoltare de rezidenţial, cu o anvergură totală de 49.200 m2 şi 582 de unităţi (studio, 2 camere, 3 camere). În dezvoltarea de rezidenţial, este prevăzut şi un Apart Hotel (11.500 m2 şi 177 unităţi).
Proiectul de regenerare urbană amplasat pe platforma industrială Mociur-UCMR Reşiţa, a necesitat o serie de achiziţii de teren anevoioase din punct de vedere juridic (2017 – 2020), ce s-au încheiat în 3 ani cu o achiziţie totală de 36 de hectare.
Viziunea şi conceptul proiectului au fost realizate împreună cu birouri de arhitectură recunoscute la nivel internaţional – Arte Charpentier şi Arhitect Sud, ce au integrat strategia de dezvoltare şi mobilitate locală şi regională. În toate elementele arhitecturale s-a avut în vedere păstrarea caracteristicilor locale, definitorii pentru Reşiţa (metal, cărămidă, spaţii verzi generoase). Proiectul îşi propune să faciliteze conexiunile din comunitate şi să contribuie la dezvoltarea sustenabilă a oraşului.
Cine este Ceetrus
Fondat în 1976, Ceetrus este un dezvoltator imobiliar global, cu 295 de proiecte comerciale şi mixte în 10 ţări europene.
În România, Ceetrus a luat fiinţă în ianuarie 2012 şi administrează un portofoliu de 23 de centre comerciale la nivel naţional. În 2016, Ceetrus şi-a lărgit sfera de activitate pe noi segmente de business prin proiectul mixt Cartier Coresi: cel rezidenţial, prin dezvoltarea Coresi Avantgarden (în parteneriat cu Kasper Development) şi office, prin Coresi Business Campus (în parteneriat cu Ascenta Management), unul dintre cele mai vibrante parcuri de afaceri din Braşov.