Aerodromul Cioca se va transforma în perioada următoare. Consiliul Județean Timiș a semnat contractul de execuție a lucrărilor de reabilitare a aerogării, investiție finanțată prin PNRR. Clădirile vor fi reabilitate integral: structură, fațadă, eficientizare energetică, instalație electrică și alte componente. De asemenea, se urmărește revitalizarea locației și transformarea sa într-un punct de atracție pentru timișoreni prin acțiuni recreative conexe.
Tot pe aerodromul „Cioca”, într-una dintre clădirile vechi, se va deschide și o școală de pilotaj, cu sprijinul Aeroclubului Român, și tot aici urmează să funcționeze și cel mai mare heliport din Timișoara, care va permite aterizarea celor mai mari elicoptere din dotarea Armatei Române.
Construcția aerodromului utilitar „Cioca” a fost terminată în 1938. Construirea unui aeroport în Timișoara, în perioada interbelică, a reprezentat unul dintre cele mai importante deziderate ale capitalei Banatului. Încă din anul 1930 s-a pus în discuție chestiunea construirii unei aerogări și înființării unei unități de aviație utilitară.
Prima bază aeriană din județul Timiș a fost operațională între noiembrie 1915 și aprilie 1917, pe pășunea comunală din Dudeștii Noi. Era o bază aeriană militară germană, folosită pentru staționarea, încărcarea și repararea zeppelinelor. În 1935 se hotărăște înființarea unui aeroport provizoriu al Timișoarei, amplasat pe locul unde se află astăzi Iulius Town.
Conducerea Primăriei a început însă tratativele cu Ministerul Industriei, Aviația Civilă și Navigația Aeriană pentru asigurarea terenului necesar înființării unui aeroport permanent la Timișoara. Acesta urma să fie lângă Timișoara, pe câmpia Cioca. În 27 iulie 1936, se hotărăște alocarea unui fond de aproximativ 5 milioane de lei pentru construirea aeroportului. Se prevedea construirea unei aerogări, a unui hangar și a două clădiri – posturi de transmisiuni și telegrafie.
Se organizează licitația pentru realizarea lucrării, câștigătorul este Aug. Schmiedigen pentru suma de 4,5 milioane de lei și se încheie contractul pentru construcție. Construcția aerogării este terminată în 1938.
În perioada războiului, între 1941-1944, aeroportul „Cioca” a fost utilizat de aviația germană Luftwaffe. Între anii 1952-1953 are loc construirea și punerea în funcțiune a pistei de decolare-aterizare pentru nevoile UM de Aviație de lângă satul Giarmata Vii, unde se află și astăzi Aeroportul Internațional „Traian Vuia” Timișoara.
În timpul comunismului, „Cioca” a continuat să funcționeze ca aerodrom utilitar, dar și de către Aviasan.