Locuri din Banat

Cum arată acum Tunelul Iubirii din Banat, atracția pentru fotografi și îndrăgostiți de pe lista comorilor ascunse ale Europei

foto: Planiadafoto: Planiada

Parlamentul European l-a adăugat pe lista comorilor ascunse ale Europei. Ani la rândul, a fost locul preferat pentru fotografii de nunți sau pentru îndrăgostiții care își doreau o fotografie care să le rămână pentru totdeauna ca amintire dintr-un loc special. Publicații din toată lumea, precum Atlas Obscura sau Livin4Wheel, au scris articole întregi despre frumusețea locului. Acum însă, obiectivul este distrus de bălării.

RETIM

Tunelul Iubirii, aflat pe raza comunei Obreja din Caraș-Severin, este de nerecunoscut. Iarba a crescut peste șinele de cale ferată peste care, în trecut, s-au dezvoltat armonios arbuști și pomi în forma unui tunel verde natural, care toamna se transforma în galben, iar iarna în alb, odată cu căderea zăpezilor. Frumusețea tunelului a captat atenția vizitatorilor din toată lumea. În alte țări, astfel de obiective atrag sute de mii de vizitatori. În cazul Tunelului Iubirii de la noi, autoritățile nu s-au ocupat de amenajarea locului.

Fidelity by Iulius Mall

Povestea Tunelului

foto: Planiada
foto: Planiada

Acum câțiva ani, Tunelul Iubirii din Obreja era catalogat ca fiind una dintre cele 28 de comori ascunse din Europa, pe o listă întocmită tocmai de specialiștii parlamentului de la Bruxelles. Tunelul a apărut în mod natural, fiind o combinație între vegetația de pe margini și șinele de cale ferată în sine, care s-au îmbinat armonios pentru a seta atmosfera unor fotografii ideale pentru cupluri de toate felurile.

După ce au apărut primele fotografii cu tunelul pe internet, renumele acestuia a ajuns în toate colțurile planetei. Turiști din India, Noua Zeelandă, Japonia, America și chiar de pe continentul african au venit să se pozeze în tunel. 

Tunelul în prezent, un dezastru

Anii au trecut, fotografiile au rămas, însă acum, Tunelul Iubirii de la Obreja nu mai are nimic de-a face cu basmul ce era odată. Bălăriile au crescut peste tot, tunelul în sine este de nerecunoscut, iar turiștii care ajung până la obiectiv pleacă înapoi dezamăgiți că nimeni nu s-a interesat de amenajarea locației.

Pe linia ferată Caransebeş – Oţelu Roşu, proprietate a celor de la CFR Călători, nu a mai trecut vreun tren de cel puțin 6 ani. 

Cum era și normal, fără îngrijire, natura a pus stăpânire pe tunel. Am încercat să stăm de vorbă cu administrația locală din Obreja. Chiar dacă au un sistem de apelare cu robot la primărie, din nefericire nimeni nu ne-a răspuns la telefon pentru a încerca să lămurim situația. Astfel, nu știm dacă cineva sau cândva se va mai ocupa să readucă Tunelul Iubirii din Banat la frumusețea pe care o înfățișa odată.

Tunelul Iubirii din Ucraina

Între timp în Ucraina există un Tunel al Iubirii aproape identic cu cel de la Obreja, sau cel puțin cu ce obișnuia să fie cel de la noi. Arată impecabil și atrage anual sute de mii de turiști, fotografi și iubăreți din toată lumea. Este atât de popular încât micul orășel Klevan din nord-vestul Ucrainei, acolo unde se află tunelul, a reînviat și se bucură acum de un aflux de turiști constant. S-au ridicat hoteluri și restaurante, iar tunelul a fost amenajat pentru a putea fi admirat ca la carte.

 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea noastră de cititori:

Lasă un răspuns