Peste 500.000 de voturi sunt așteptate în cadrul competiției din 2024, față de 300.000 de voturi anul trecut. Competiția se desfășoară în trei etape – în prima sunt făcute nominalizările, urmează apoi perioada de votare, iar în a treia etapă are loc jurizarea, în urma căreia vor fi desemnate destinațiile câștigătoare în cadrul Galei Destinația Anului.
Cum poate fi făcută o nominalizare? Managerii de destinație sau antreprenorii din turism sunt invitați să intre în cursa pentru premiile acordate în acest an – completând formularul de înscriere de pe www.destinatiaanului.ro.
„Dedicată în primul rând românilor care iubesc să descopere România, Destinația Anului® are misiunea să contribuie la afirmarea destinațiilor noastre ca branduri turistice puternice. Destinația Anului® folosește cea mai amplă platformă media integrată (TV, digital și social media) pentru a aduce în atenția românilor destinațiile cele mai spectaculoase din Romania.
Este o competiție cu miză dar și un flux constant de inspirație având ca miez perspectiva turistului. De pildă, la ediția de anul trecut au fost înregistrate 300.000 de voturi ale românilor și au fost generate peste 30 milioane impresii online. În plus, competiția a primit recunoașterea Ministerului Economiei, Antreprenoriatului și Turismului și a Alianței Pentru Turism ca vehicul major de promovare a excelenței în turismul intern”, declară Mihai Bârsan, inițiatorul competiției Destinația Anului.
Competiția Destinația Anului este importantă deopotrivă din perspectiva câștigătorilor, care astfel pot atrage mai mulți turiști, pentru români care pot descoperi sau redescoperi veritabile comori naționale, dar și ca fenomen, pentru că generează implicare din partea comunităților.
În 2024, destinațiile turistice din România se pot înscrie în două tipuri de categorii distincte. Categoriile deschise localităților sau regiunilor includ:
• Orașe care inspiră,
• Tărâmuri cu istorie și tradiție,
• Regiuni eco-turistice,
• Stațiuni turistice,
• Sat de poveste (categorie susținută de Antreprenorești),
• Cea mai bună campanie de promovare.
Categoriile dedicate operatorilor turistici sunt:
• Parcuri de distracție și aventură,
• Atracții cultural-educative,
• Wellness,
• Cazări epice – resorturi,
• Cazări epice – boutique,
• Experiențe gastronomice,
• Cea mai bună campanie de promovare.
Jurizarea cât mai obiectivă și completă rămâne un obiectiv-cheie și în 2024. Astfel, zece finaliste din fiecare categorie vor fi pre-selectate de un juriu format din peste 100 de experți. Dintre acestea, destinațiile câștigătoare vor fi selectate prin trei criterii: un vot al juriului, un vot al publicului pe www.destinatiaanului.ro și o cercetare sociologică reprezentativă național.
Destinația Anului invită românii să nominalizeze cele mai frumoase destinații din Romania. Mai multe detalii despre campanie in Regulamentul campaniei, pot fi accesate pe www.destinatiaanului.ro.
Despre Destinația Anului
Este o competiție de interes național organizată în parteneriat cu Ministerul Antreprenoriatului și Turismului, Alianța Pentru Turism, Institutul Orașelor Vizionare (IOV), Asociația Cred în România, Federația Industriei Hoteliere din România (FIHR), Federația Asociațiilor de Promovare Turistică din România (FAPT), RoBoost Antreprenorești, Re-Patriot, Urlaub in Rumänien, Academia de Studii Economice București și Asociația de Ecoturism din România (AER).
La ediția competiției de anul trecut, câștigătorii au fost: Municipiul Brașov (categoria Orașe care inspiră), Ținutul Mănăstirilor Bucovina (categoria Tărâmuri cu istorie și Tradiție), Țara Hațegului (categoria Comori Naturale), Mamaia (categoria Stațiuni turistice), Palatul Culturii Iași (categoria Atracții Cultural-Educative), Dino Parc Râșnov (categoria Parcuri de Distracție și Aventură), Green Village Sfântu Gheorghe (categoria Resort), Hotel Pleiada Iași (categoria Boutique), Valea Verde Retreat (categoria Experiențe Gastronomice).