Evenimente

Peste 100 de jurați vor alege finalistele competiției „Destinația Anului 2024”

JURIUL ESTE PREZIDAT DE SIMONA CONSTANTINESCU, PREȘEDINTA FEDERAȚIEI INDUSTRIEI HOTELIERE DIN ROMÂNIA (FIHR) ȘI PREȘEDINTA CONSILIULUI CONSULTATIV PENTRU TURISM

RETIM

Competiția Destinația Anului 2024 a intrat în etapa de selecție a finaliștilor. Juriul responsabil de această selecție este condus de Simona Constantinescu și este format din peste 100 de lideri de comunități, primari și președinți de consilii județene, reprezentanți ai asociațiilor profesionale din turism, antreprenori, manageri și experți, dar și bloggeri, jurnaliști și vedete media. Aceștia vor acorda o treime din punctajul total necesar pentru câștigarea trofeului. Pentru imparțialitate, aceștia nu pot vota în categorii în care au destinații înscrise.

Fidelity by Iulius Mall

De la startul competiției pe 31 ianuarie, peste 200 de destinații și atracții turistice s-au înscris în cele 13 categorii ale competiției. Misiunea juriului în această etapă este de a selecta un maximum de zece finaliste pentru fiecare categorie.

Începând de pe 15 aprilie, competiția va intra în etapa finală, în care destinațiile câștigătoare vor fi alese pe baza punctajului calculat pe trei paliere: votul juriului, votul publicului pe platforma www.destinatiaanului.ro și pe baza rezultatelor cercetării Destinații Vizionare, cel mai vast studiu despre obiceiuri și atitudini ale turiștilor români, din ultimii zece ani.

Anul acesta, în premieră, competiția s-a extins și în Republica Moldova, într-un parteneriat de promovare cu Oficiul Național al Turismului și Ministerul Culturii din Republica Moldova. Astfel, destinații din Republica Moldova concurează alături de destinațiile din România și pot câștiga oricare dintre categoriile compețiției, dacă are punctajul cel mai mare. De asemenea, în cadrul Galei se va acorda și premiul special „Destinația Anului în Republica Moldova”, pentru destinația cu cel mai mare punctaj.

În etapa de selecție a finalistelor, juriul va trebui să asigure o evaluare obiectivă și imparțială, bazată pe datele înscrise de destinațiile participante pentru fiecare din cele 13 categorii ale competiției:

Categoriile deschise localităților sau regiunilor:

  • Orașe care inspiră,
  • Tărâmuri cu istorie și tradiție, categorie prezentată de berea Caraiman
  • Regiuni eco-turistice, categorie prezentată de Asociația de Ecoturism România
  • Stațiuni turistice,
  • Sat de poveste – categorie prezentată de Antreprenorești,
  • Cea mai bună campanie de promovare.

Categoriile dedicate atracțiilor turistice, susținute de METRO :

  • Parcuri de distracție și aventură,
  • Atracții cultural-educative – categorie prezentată de BCR
  • Wellness
  • Cazări epice – resorturi,
  • Cazări epice – boutique, categorie prezentată de Epic Visits
  • Experiențe gastronomice,
  • Cea mai bună campanie de promovare.

”Competiția are ca obiectiv premierea unor destinații turistice apreciate și recunoscute de călători pentru ceea ce au de oferit ca obiective, experiențe si servicii turistice, ducând la creșterea vizibilității acestora. Ne dorim să premiem acele locuri care reprezintă o inspirație pentru publicul larg și care au o viziune sustenabilă pe termen lung”, declară Simona Constantinescu, președintele juriului

”Destinația Anului©️ nu este doar cea mai cunoscută competiție pentru destinații turistice din România. E în același timp și o platformă de promovare cu zeci de milioane de vizualizări și o platformă de educare pentru managerii de destinație. Ambiția noastră este să ajutăm prin inspirație si promovarea exemplelor bune la creșterea brandurilor turistice ale tuturor destinațiilor României”, a declarat Mihai Bârsan, inițiatorul competiției Destinația Anului.

Câștigătorii competiției vor fi anunțati pe 21 mai, în cadrul Galei Destinația Anului, care va avea loc la București, la Ateneul Român.

Mai multe detalii despre jurizare și competiție pot fi găsite pe https://www.destinatiaanului.ro/ 

Despre Destinația Anului®

Este o competiție de interes național organizată în parteneriat cu Ministerul Antreprenoriatului și Turismului, Alianța Pentru Turism, Institutul Orașelor Vizionare (IOV), Asociația Cred în România, Federația Industriei Hoteliere din România (FIHR), Federația Asociațiilor de Promovare Turistică din România (FAPT), RoBoost Antreprenorești, Re-Patriot, Urlaub in Rumänien, Academia de Studii Economice București și Asociația de Ecoturism din România (AER).

La ediția competiției de anul trecut, câștigătorii au fost: Municipiul Brașov (categoria Orașe care inspiră), Ținutul Mănăstirilor Bucovina (categoria Tărâmuri cu istorie și Tradiție), Țara Hațegului (categoria Comori Naturale), Mamaia (categoria Stațiuni turistice), Palatul Culturii Iași (categoria Atracții Cultural-Educative), Dino Parc Râșnov (categoria Parcuri de Distracție și Aventură), Green Village Sfântu Gheorghe (categoria Resort), Hotel Pleiada Iași (categoria Boutique), Valea Verde Retreat (categoria Experiențe Gastronomice).

Sponsori: METRO, Fuze Tea, BCR, Caraiman, Enterprise Rent-a-Car – Partener Mobilitate

 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea noastră de cititori:

Lasă un răspuns