sâmbătă, aprilie 4, 2020
Oameni din Banat

Povestea antrenoarei de business care îi învață pe copii să devină antreprenori jucându-se „de-a afacerea”

Absolventă de Știinte Economice și Drept,  Giana Bălan a participat și coordonat în ultimii 13 ani mai multe proiecte de dezvoltare și inovare și a condus sesiuni de instruire pe diverse teme: antreprenoriat, management de proiect, accesare fonduri europene.

Consultant al companiilor care vor „să facă mai mult” și trainer cu experiență, Giana a lansat recent StartUp KIDS, o afacere care își propune „să dezvolte, de  timpuriu,  competențele  antreprenoriale ale  copiilor”. „La  fel ca în sport, și în antreprenoriat este nevoie de antrenament și perseverență”, explică Giana.

Ideea StartUP Kids, explică Giana, a apărut în urmă cu aproximativ patru ani în momentul în care tânăra a decis să demarez o activitate pe cont propriu. „Chiar și cu toate cărțile de antreprenoriat, management și leadership citite la zi, nu a fost ușor. Atunci m-am gândit pentru prima oară cât ar fi de util ca generațiile următoare să preîntâmpine situații de genul acesta”, povestește fondatoarea StartUp Kids, potrivit căreia „să fii antreprenor nu înseamnă să fii șef, nici manager, nu înseamnă să fii lider sau om de afaceri”.

„Antreprenoriatul este o combinație a mai multor aptitudini și calități, dar și cunoștințe, care te ajută să poți gestiona un business de succes, cu succes (și nu doar un business, aș completa, un proiect sau o activitate). A fi antreprenor este o stare, este arhitectura unui profil și un mindset. Am decis astfel să îmi investesc experiența și timpul într-un program care să crească oamenii mari de mâine. M-am gândit că doar așa pot transmite cel mai bine, din propria experiență; și tot din propria experiență afirm cu tărie că e important să deprinzi anumite aptitudini cât mai devreme, să te antrenezi cât mai mult și chiar și așa nu ai garanția că nu te «accidentezi» în timpul meciului”, a mai punctat antrenoarea de business.

Cum funcționează StartUp Kids

Giana Bălan a explicat că StartUp Kids funcționează sub forma unui club de antreprenoriat pentru copii și tineri și reprezintă un suflu nou în modalitățile de dezvoltare a anumitor tipuri de abilități în rândul copiilor. „Ceea ce facem de fapt este ca prin joaca de-a afacerea să dezvoltăm abilități ale viitorului, așa-numitele «future skills». În această perioadă în care informația se găsește gratuit în orice mediu, este important să dezvoltăm generațiilor următoare competențe care să-i deschidă către nou, către inovare, către performanță”, a arătat Giana, care a explicat și modul în care funcționează clubul de antreprenoriat pentru copii.

„Spre exemplu, în primul an de activitate, în cadrul clubului gândim împreună cu copiii un business cu potențial de creștere, înțelegem ce înseamnă afacerea și cum o pornești, cum îți construiești echipa. În următorii ani ne convingem că nu e ușor și că nu te relaxezi după ce obții profit, ci „greul” abia atunci începe. În următorii ani „simulăm” diverse situații care pot interveni în viața unei afaceri, unele favorabile, altele nu. Exersăm situații dificile care necesită anumite decizii și reacții rapide, poate este nevoie să regândim business-ul, să dezvoltăm produse/servicii noi”, a explicat Giana conceptual StartUp Kids.

Separat de programul de antreprenoriat pe termen lung, Giana a inițiat un concept nou sub forma unor întâlniri altfel între copii și antreprenori „StartUp KIDS meetings”.

„Cei mici stau la masa oamenilor mari și discută de la egal la egal cu antreprenori cu experiență. Înțeleg astfel că antreprenoriatul nu este ușor și că este nevoie de multe calități și abilități pentru a face performanță. Este o idee în care eu cred cu tărie, în special în efectele pe termen lung ale acestei forme de educație și este motivul principal pentru care am lansat antreprenorilor de azi provocarea de a le împărtăși celor mici «rețeta» lor”, a subliniat Giana Bălan.

Antrenoarea de business accentuează că StartUp KIDS este un program care necesită perseverență. „Este un program la care și dacă nu poți participa fizic, nu scapi de task-uri, nu-ți lași echipa baltă. Ești încurajat să delegi, ești încurajat să-ți găsești din timp un coleg/prieten care să te înlocuiască în săptămâna respectivă, să preia sarcinile tale și rolul în echipă. Absența ta într-un moment cheie poate impacta afacerea, deci și dacă nu poți participa, te implici, chiar și de la distanță, faci management”, a mai arătat Giana Bălan.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea noastră de cititori:
Daniel Ionuț Stănescu

Lasă un răspuns