Oameni din Banat

Povestea bănățeanului care crede în agricultura eco și sustenabilitate. Cum ia naștere o afacere de succes

Adrian Dumitrescu are 40 ani și este și lucrător în domeniul bancar. Spunem “este și” pentru că prietenii îl cunosc mai degrabă ca “omul cu legumele bio”. Bănățean prin adopție de peste 20 de ani, de loc din Târgu Jiu, Adrian este absolvent de UVT, la Facultatea de Științe Economice, CIG. A ajuns la Timișoara la studii în 1998, după o copilărie petrecută în mijlocul naturii la bunici în satul Polovragi, un loc plin de însemnătate spirituală, dar și locul unde au apărut printre primele scrieri în limba română.

RETIM

Cu studii postuniversitare/master în Administrarea Afacerilor, Adrian este tatăl a doi flăcăi, de 3 și respectiv 11 ani. Pe lângă acest portofoliu deja remarcabil, Adrian spune că i-au plăcut mereu provocările, încercând de fiecare dată să iasă din zona de confort.

Fidelity by Iulius Mall

Optimismul și încrederea de sine l-au ținut mereu pe un trend ascendent nu doar în formularele bancare, ci și în viață, iar într-o zi, alături de Nicoleta Cioca, au pus bazele BioFresh Banat. Ce este BioFresh Banat? Pe scurt, este un start-up pornit cu mult entuziasm, un business cu potențial de creștere semnificativ ce aduce un impact pozitiv asupra comunității prin promovarea consumului de legume sănătoase.

Cum a început BioFresh Banat

Ghidul Banatului: Ce făceai înainte de a-ți deschide afacerea actuală, și cum te-ai gândit sau inspirat să o începi?

Adrian Dumitrescu: Lucram și încă lucrez in banking. Multitudinea de medii de lucru mă inspiră și mă motivează. Am ales antreprenoriatul în agricultura pentru că independent de condițiile de piață și de evoluția tehnologică, este un domeniu ce nu își poate pierde importanța în economie. Este un domeniu cu risc din anumite puncte de vedere, dar foarte sigur dacă ești bun în ceea ce faci.

G.B.: Cum și de ce ai decis să intri în afaceri în domeniul agriculturii bio?

A.D.: Agricultura ecologică pentru că, în primul rând, doream ca proiectul nostru să aducă un impact pozitiv asupra celor din jur, iar un produs ecologic acționează pozitiv, direct, asupra sănătății celui ce îl consumă. Bineînțeles, am evaluat activitatea și din punct de vedere al profitabilității și am ajuns la concluzia că putem să creăm un business sustenabil cu potențial de creștere pe termen lung.

Cum faci agricultură în pandemie

Într-o companie precum cea condusă de Adrian, cel mai important este reușești să sudezi o echipă care să funcționeze bine. Bănățeanul spune că este incredibil cât de mult contează atitudinea și implicarea oamenilor atunci când ai o activitate importantă de îndeplinit. În domeniul agriculturii bio, nu poți să automatizezi totul și este esential să ai oamenii potriviți care sa pună umărul la activitățile zilnice.

G.B.: Din punct de vedere financiar și al competiției, cum ai rezistat perioadei 2020?

A.D.: Fiind al doilea an de activitate am avut o creștere semnificativă a cifrei de afaceri în contextul în care 2019 nu fusese un an plin din punct de vedere operațional. Nu ne-am atins în schimb obiectivele și nu din cauza concurenței naționale, ci mai degrabă din cauza importurilor semnificative care încă invadează la propriu rafturile multor magazine. Consider deci că la nivel național competiția este pozitivă, și generează creștere și rezultate pozitive atât pentru producători, cat și pentru consumatorul final.

G.B.: Cum ai folosit tehnologiile de ultimă oră (internet, social media, programare) pentru a-ți dezvolta afacerea?

A.D.: Trebuie să recunosc că la acest capitol avem încă foarte multe de făcut. Este un domeniu explorat prea puțin de noi, dar este evident că ascunde un potențial mare. Am început prin a încerca să promovăm pe paginile noastre de Facebook, Instagram, LinkedIn sau Twitter o parte din activitățile noastre sau proiectele în care am fost implicați. Cu siguranță pentru 2021 vom aloca resurse suplimentare pentru a dezvolta aceste canale de comunicare.

Cea mai dificilă parte a proiectului

Pentru Adrian și colegii lui, cel mai dificil moment de până acum a fost efectiv implementarea proiectului, construcția serelor și toată birocrația aferentă. Blocajele de la multe instituții publice i-au făcut să se gândească de mai multe ori la abandon, însă ceva i-a motivat să meargă mai departe. Era obiectivul final, mereu în minte și în fața ochilor, dar și munca din spate, precum și toate eforturile depuse (inclusive financiare) care s-ar fi pierdut dacă nu continuau.

G.B.: Care sunt trei beneficii și trei minusuri pentru antreprenorii din Banat?

A.D.: La cele 3 beneficii, aș spune prezența autostrăzii, proximitatea țărilor dezvoltate din UE, precum și prezența unor școli și universități de prestigiu. La capitolul minusuri, lipsa facilităților de taxare pentru investitorii din segmentul IMM, apoi lipsa școlilor profesionale și de meserii, iar la final, implicarea și suportul insuficient din partea instituțiilor publice ce interacționează cu mediul antreprenorial.

În 5 ani de acum, Adrian, Nicoleta și restul echipei BioFresh Banat urmăresc cel puțin dublarea capacității de producție și a suprafețelor cultivate, dar și deschiderea a cel puțin unei piețe externe, precum și diversificarea gamei de produse oferite. 

Pagina web BioFresh Banat

Pagina de Facebook a BioFresh Banat

 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea noastră de cititori:

Lasă un răspuns