INEDIT

UPT Racing Team a prezentat noul monopost cu care va participa în competiția Formula Student. Mașina de curse vine cu un design mai îndrăzneț

UPT Raging Team, formată din studenți de la Universitatea Politehnica din Timișoara, a lansat noul monopost cu care for participa la competițiile Formula Student, un concurs internaţional de inginerie ce simulează cu succes experienţa dintr-o echipă de Formula 1.

RETIM

Noul monopost, denumit TSR3 EVO, vine cu un design mai îndrăzneț, chiar mai agresiv decât la modelele precedente.

MINA Pop-Up 3 octombrie - 12 ianuarie

Pe lângă îmbunătățirea aerodinamicii, monospotul este și mai ușor cu 50 de kiloggrame față de TSR2 și cu 150 kilograme față de TSR1, datorită trecerii de la caroseria din fibră de sticlă la cea din fibră de carbon.

De asemenea, are un volan mai ergonomic, bordul electronic este cu touch-screen, sistemul de frânare a fost îmbunătățit, instalația electrică schimbată, are un sistem unicat de răcire la comandă, toate ducând la creșterea performanțelor.

În scurt timp, TSR3 EVO va fi testată și în competiții, UPT Racing Team urmând să participe la concursuri internaționale (în Cehia și Croația, în cursul lunii august) și naționale (la Dej, în luna septembrie).

UPT Racing Team este o echipă studențească a Universității Politehnica Timișoara, înființată în 2011 pentru a crea o mașină de Formula Student și a participa cu aceasta la competiții organizate în toată lumea.

Până în prezent cu fost create două monoposturi de Formula Student, cu care echipa a participat la diverse competiții de profil, dar și la multe dintre evenimentele organizate de Politehnică, fiind unul dintre punctele de atracție.

Andrei Borborean, actualul coordonator al echipei, a anunțat că deja se lucrează la TSR4, care va fi un model hibrid.

Testați atât pentru aptitudinile lor tehnice, cât și pentru cele ce țin de documentație

Proiectul Formula Student este o competiție de design, nu de motorsport, este mai mult științifică.

Studenţii se ocupă de concepere, proiectare, achiziţionarea de piese, asamblare, până la management şi strategie de promovare.

Tinerii sunt testați atât pentru aptitudinile lor tehnice, cât și pentru cele ce țin de documentație. În primă fază, ei prezintă o idee de business cu care să atragă un investitor.

Mai departe, tinerii trebuie să treacă de proba costurilor pentru fiecare piesă. O altă probă este partea de engineering and design, în care studenții trebuie să argumenteze în fața unor arbitri de ce au ales soluțiile pentru șasiu, suspensii, motor etc.

Apoi, se verifică efectiv capacitățile dinamice ale mașinii. O altă probă este cea de autocross, după care urmează ultima probă, cea de anduranță, în care vehiculele trebuie să străbată 22 de ture de pistă, cu schimbare de pilot după turul 11.

 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea noastră de cititori:
Marius Ionescu
the authorMarius Ionescu

Lasă un răspuns