Locuri din Banat

Povestea hotelului din Băile Herculane restaurat cu 11 milioane de euro, recomandat în The Guardian pentru spa-ul unic în Europa

Stațiunea Băile Herculane a fost în mai mult criticată decât promovată în ultimii ani, uneori chiar pe nedrept. Clădirile care stau să pice și facilitățile nu tocmai primitoare expuse pe toate canalele i-au determinat pe turişti să evite Băile Herculane, deși aerul de aici este comparabil cu cel din Alpi, iar apele termale sunt printre cele mai de calitate din întreaga lume.

RETIM

În ultima perioadă însă, investitorii încep să-şi îndrepte din nou atenția către Băile Herculane. Unul dintre cele mai elocvente exemple de schimbare în bine îl reprezintă investiția de la Grand Hotel Minerva, unul dintre coloșii de cărămidă ai stațiunii.

Fidelity by Iulius Mall

Turiștii găsesc în prezent la Minerva nu doar camere de patru stele, restaurant și un loc de relaxare, ci un adevărat exemplu de ospitalitate, lux și servicii la standarde extrem de ridicate. Atât de în bine s-a schimbat resortul în urma investiţiilor încât spa-ul din incinta acestuia a ajuns de două ori în publicații internaționale și în topurile făcute de acestea, publicații cum ar fi The Guardian care l-a inclus în top 20 spa-uri pe care turiștii trebuie să le viziteze în Europa

Investiția în hotelul din centrul Băilor Herculane s-a ridicat la bine de 11.000.000 de euro. Doar sistemul antiincendiu, cu senzori de fum de ultimă generație, uși care se închid etanş şi geamuri care se deschid automat în caz de pericol a costat 1,5 milioane de euro. Gresia din întregul hotel a costat un milion de euro. Hotelul, camerele, cele două restaurante, spa-ul și tot restul facilităților au fost complet reabilitate.

“Hotelul așa cum îl vedeți astăzi funcționează de la 25 mai 2018, când s-a inaugurat în actuala configurație. Investitorii sunt români și sunt la primul business în turism. Au văzut potențialul fantastic pe care îl au apele termale și minerale și interesul crescând pentru stațiune. Au ales să doteze întreaga proprietate cu facilități de top, nu s-a făcut rabat de la bani deloc”, ne-a declarat Cătălina Iovan, manager la Grand Hotel Minerva Băile Herculane.

Spa-ul Armonia, faimos în toată Europa

Hotelul dispune de 185 de camere pentru cazare, două restaurante și o sală de conferințe, precum și de deja celebrul spa Armonia, cu cinci tipuri de saună, inclus în topul britanicilor de la The Guardian. Spa-ul este de fapt o oază de relaxare și well-being, incluzând bazin de înot semiolimpic, bazin pentru copii, două jacuzzi-uri, sală de fitness, masaj, terapii de relaxare și recuperare.

“Punctele forte ale locației noastre sunt aparatura medicală de ultimă generație, pentru hidroterapie, băi cu sulf pentru care Băile Herculane sunt recunoscute la nivel mondial și confortul pe care îl oferim oaspeților. Pentru băile cu sulf, acestea se fac sub strictă supraveghere medicală. Nu poți intra la baia cu sulf fără acordul medicului în prealabil. Chiar și când se face tratamentul, avem un angajat care cronometrează timpul pe care oaspetele îl petrece în cadă. Nu facem niciun compromis, dacă nu există avizul medicului, nu se poate intra în zona băilor cu sulf”, mai punctează Cătălina Ivan. 

Clienții care trec pragul hotelului sunt încântaţi de spa, de zona cu cinci tipuri de saune, de bazine, de zonele pentru copii și de tratamentele oferite.  Serviciile de lux oferite de Grand Hotel Minerva, dar şi de alţi investori din zonă şterg cu greu imaginea pe care o are Herculane.

“Eticheta atribuită stațiunii vreme de atâția ani e o problemă majoră. Din fericire, reacția turiştilor  când ajung aici este una de uimire totală. Nu le vine să creadă că sunt în România, mai ales în Băile Herculane”, a mai precizat reprezentanta hotelului.

Muncitori din Nepal, bucătar fotbalist școlit la Londra

La un hotel cu 185 de camere și un spa de renume european ai nevoie de o mână de muncă numeroasă și de calitate superioară. La Grand Hotel Minerva, forța de muncă este în majoritatea cazurilor locală. Chiar și așa însă, câțiva dintre angajații hotelului sunt aduşi de departe, tocmai din Nepal, țara de la poalele munților Himalaya. 

“Avem 10 salariați din Nepal, pe domeniile housekeeping și restaurație. Sunt extrem de muncitori, încep să învețe deja limba română și ne ajută enorm de mult. Am apelat la a aduce forță de muncă de aici pentru că, așa cum se întâmplă în toată țara, și noi ne confruntăm cu criza forței de muncă de la nivel național. Pe lângă asta, investim mult în publicitate și în transmiterea mesajului nostru către clienți. Le reamintim practic de ce trebuie să vină la Herculane. Pentru clienții corporate am inaugurat o terasă cu show-uri de live cooking, muzică live, dar și un club de noapte”, a explicat directorul de marketing.

De ceea ce ajunge pe masa celor două restaurante ale hotelului răspunde chef Ovidiu Stângă. Pregătit de orice, Ovidiu și-a găsit pasiunea pentru gătit la Londra, acolo unde a lucrat mai mulți ani în toate posturile pe care le poți ocupa într-o bucătărie. Gătitul a venit mai târziu în viața acestuia, la început bucătarul fiind un mare fan al fotbalului. Atât de mare încât a făcut fotbal de performanță înainte de a se gândi vreodată că o să conducă restaurantele unui hotel de lux.

“În bucătărie mă ajută foarte mult faptul că am făcut sport de performanță. Mă face să fiu disciplinat, calculat, să mă concentrez. Astăzi avem 450 de oaspeți la evenimentul de diseară. Dacă bag pe cineva nou în bucătărie în timpul pregătirilor, nu are nicio șansă. Bucătăria e o meserie grea, solicitantă, dar și extrem de frumoasă. În puținele momente libere îmi place să creez, să gândesc combinații noi, să mă surprind pe mine și mai apoi pe clienți. Mă axez pe mâncarea românească, însă încerc să aduc mereu acel nou, acel ceva care să îi confere preparatului un aer de nou, de modern, de wow”, ne-a povestit chef Ovidiu Stanga.

Stațiunea Băile Herculane este una dintre cele mai vechi stațiuni balneo din lume. Tot mai mulți investitori interesați să readucă la viață stațiunea care mulți ani a bătut pasul pe loc, însă este rândul celor din administrația publică locală să își facă partea lor de treabă. Să lucreze la infrastructura stațiunii pentru a asigura cele mai bune condiții pentru turiștii care vin din toate colțurile lumii.

 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea noastră de cititori:

3 comentarii

  • Am fost cazați la acest hotel acum un an, condițiile sunt excepționale într-adevăr dar este o mare diferență între ospitalitate și condiții. La capitolul ospitalitate personalul mai are mult de învățat. Întâmplarea a fost sa fim ascultați pe la ușa de către cameriste după incidentul de a intra la ora 8 dimineața peste noi în camera pentru a schimba lenjeria, lucru ce mi se pare absurd din moment ce sunt în concediu sa ma relaxez, nu sa ma trezească doamnele cameriste în fiecare dimineață. Am refuzat politicos spunând ca se pot schimba și mâine deoarece eliberam camera. Acestea au insistat spunând ca schimba lenjeria când vor ele ca nu stau asa după fiecare în parte, în final am fost nevoiți sa așteptăm pe balcon treziți din somn, deabea am apucat sa tragem niște haine mai decente pe noi fiind vara dormind în lenjerie iar acestea au intrat pur și simplu. Uimiti de ceea ce am pățit am aștepta să părăsească acestea camera după care am început sa discutam situația, doamnele respective fiind pe hol, ascultau la ușa. Acestea au început sa se certe cu noi din spatele usii spunându-ne ca ele aud ce spunem noi despre ele și multe altele. Revenind la ce am spus mai devreme despre ospitalitate, oricât demult s-ar investi, mentalitatea omului nu o poți schimba. Degeaba dormi într-o camera de 4 stele dacă de pe hol se aude în fiecare dimineață ” țața Florica” strigând-o pe Mărioara ca nu găsește aspiratorul, mopul, etc. Clienții hotelului erau îndemnați sa păstreze liniștea pe holuri și în camere pentru confortul celorlalți oaspeți dar se pare ca angajații nu au obligația asta.

  • Am fost anul acesta și m-am simțit minunat o să revin curând tot personalul sa comportat civilizat ,felicitări!

Lasă un răspuns