Două branduri dezvoltate de Institutul pentru Orașe Vizionare și GMP CommUnity au fost desemnate finaliste la City Nation Place Awards, desfășurată în Marea Britanie, cea mai importantă competiție globală dedicată brandingului și promovării orașelor, regiunilor și țărilor.
Brandul ”Reșița – Flacără și Oxigen”, dezvoltat într-un amplu proces de transformare urbană, este finalist la categoria Place Brand of the Year – considerată cea mai puternică și râvnită secțiune a competiției. ”Țara Hațegului – Istorii vii“, creat pentru zona Țării Hațegului și Asociația de Turism Retezat – Țara Hațegului, a fost nominalizat la categoria Best Use of Design.
Cele două branduri românești au fost create în urma unor procese participative complexe, care au implicat administrații locale, organizații de mediu și turism, mediul de afaceri, reprezentanți ai comunităților și specialiști în branding de loc. Aceste procese au urmărit nu doar crearea unor identități vizuale și de comunicare relevante, dar și consolidarea coeziunii comunitare și a unei viziuni de dezvoltare pe termen lung.
Municipiul Reșița, cu o puternică tradiție industrială, își redefinește identitatea prin brandul ”Reșița: Flacără și Oxigen”, rezultat al unui proces strategic coordonat de Institutul pentru Orașe Vizionare, în colaborare cu autoritățile locale și reprezentanți ai comunității. Noul brand îmbină simbolic doi piloni centrali: flacăra, care reflectă moștenirea industrială și spiritul comunitar și oxigenul, care exprimă sustenabilitatea, conectarea cu natura și orientarea spre viitor. Brandul a fost lansat oficial odată cu inaugurarea tramvaiului electric, cel mai mare proiect urban din ultimele trei decenii.
”Țara Hațegului – Istorii vii” este un brand turistic ce promovează destinația de ecoturism, cu accent pe istoria, legendele și patrimoniul natural al zonei. Proiectul valorifică legendele locale, atracțiile medievale și descoperirile paleontologice, precum exponatele din Casa Geoparcului.
Anul acesta, printre finaliștii celor două categorii la care concurează brandurile românești se numără orașe și regiuni cunoscute pentru eforturile de marketing de destinație, precum Finlanda, Suedia, Danemarca, Denver sau Baltimore. Câștigătorii vor fi anunțati la Londra, pe 6 noiembrie.
Credit foto: Mircea Bezergheanu/Fundătura Ponorului – Parcul Natural Gradistea Muncelului-Cioclovina






