Locuri din Banat

Cum erau promovate Băile Herculane la New York, Bruxelles și Paris, în urmă cu peste 150 de ani

modivo.ro/ Băile Herculane străluceau ca o bijuterie a turismului european, iar Hotelul Franz Iosif era steaua indiscutabilă a acestei stațiuni balneare. Într-o postare a celor de la Herculane Stories, descoperim cum acest hotel de lux era promovat în New York, Bruxelles și Paris acum peste 150 de ani.

RETIM

Hotelul Franz Iosif, inaugurat în 1862, era renumit pentru serviciile sale de și luxul inegalabil. În mijlocul unei campanii turistice naționale menite să atragă „vizitatori străinezi, potenți financiar”, acest edificiu devenise emblema Băilor Herculane. Revistele de specialitate, meticulos alcătuite și pline de mărturii sincere ale turiștilor, au fost distribuite în străinătate ca materiale de propagandă turistică.

MINA Pop-Up 3 octombrie - 12 ianuarie

Cu conținut bogat în imagini și recomandări, revistele s-au bucurat de atenția cititorilor din întreaga lume. Mesajele erau adaptate în engleză, franceză, germană și spaniolă, subliniind exclusivitatea regimului hotelier și farmecul stațiunii. „Hotelul Franz Iosif din Băile Herculane oferă un lux nemaiîntâlnit și tratamente termale de excepție”, se răspândea mesajul în toate colțurile Europei și peste Oceanul Atlantic.

Băile Herculane, prezentate în 14 expoziții internaționale

În perioada dintre cele două Războaie Mondiale, România Mare a intensificat promovarea Băilor Herculane în cadrul a peste 14 expoziții internaționale, inclusiv la Barcelona, Bruxelles, Paris și New York. Mesajele erau adaptate la nevoile specifice ale fiecărei țări, subliniind beneficiile apelor termale pentru diferitele afecțiuni. Campania a fost un succes remarcabil, aducând zeci de mii de turiști străini în stațiune și revitalizând peisajul turistic autohton.

Astfel, Băile Herculane, cu Hotelul Franz Iosif în frunte, au devenit destinația preferată a celor care căutau luxul, relaxarea și tratamentele termale de calibru în inima Europei.

Hotelul Hotelul Franz Iosif va fi modernizat la cinci stele

Edificiu, cu o istorie bogată și arhitectură impresionantă, se pregătește să renască sub o nouă înfățișare și să se transforme într-un hotel de cinci stele. Această schimbare spectaculoasă este pusă în mișcare de investitorul Nicolae Căpușan, un milionar clujean, cu numeroase afaceri în domeniul imobiliar și turism.

FOTO Vlad Capusan

Investiția în transformarea acestui hotel a început în 2017, când Nicolae Căpușan a achiziționat proprietatea. Cu toate acestea, autorizația pentru începerea restaurării a fost obținută abia la începutul anului 2023. Fiul investitorului, Vlad Căpușan, coordonează proiectul și a devenit un rezident parțial al Băilor Herculane, petrecând aici mai multe zile pe săptămână pentru a supraveghea lucrările.

„Fațada este cel mai important aspect al hotelului Franz Iosif, fiind una dintre cele mai impresionante din punct de vedere arhitectural”, spune Vlad Căpușan. „Planificăm să finalizăm cel puțin tronsonul principal până la sfârșitul acestui an și sperăm că în următorii trei ani vom putea să tăiem panglica și să inaugurăm primul hotel de cinci stele din Băile Herculane”, spune acesta.

 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea noastră de cititori:

Lasă un răspuns