Cele mai vechi exponate de la Retroparada primăverii de la Timișoara au fost fabricate în perioada interbelică. Este vorba de un DKW F8 din 1938, un Mercedes-Benz 170 V din 1939 și un Bentley fabricat în 1934. Astăzi ne oprim la spectaculosul DKW, care a circulat în Timișoara înainte de al doilea război Mondial.
“Maşina a fost fabricată în 1938, dar a ajuns iniţial la Oradea, cu puţin timp înainte de izbucnirea războiului. A aparţinut unor ofiţeri germani, care au lăsat maşina acolo după ce au avut unele probleme tehnice. Proprietarul din Oradea a ţinut maşina câţiva ani, iar apoi a vândut-o unuia din Timişoara. Ştiam această maşină încă din tinereţile mele. Ea mai circula prin Timişoara cu câţiva ani înainte de revoluţie. Mai erau cam trei-patru modele la începutul anilor ’80”, povesteşte Jarco Matici, proprietarul mașinii.
DKW-ul a circulat pe străzile Timișoarei până la mijlocul anilor ’80.
“Eu m-am stabilit în Austria, însă de când eram în vârstă de 30 de ani m-am gândit prima dată să cumpăr această maşină. După Revoluţie, am revenit în ţară. Am cumpărat DKW-ul, în 1991. Proprietarul nu nu mai circula cu ea. Era defectă şi o ţinea în garaj”, a mai declarat Matici.
Maşina a avut însă nevoie de lucrări de restaurare, lucru de care s-a ocupat Jarco Matici. Acum, el participă la toate paradele cu maşini retro, fie că sunt în România, fie în afară ţării.
“Am pus maşina la punct şi merge perfect. Are un motor în doi timpi, de 700 cmc, pe benzină, şi 20 de cai. Nu e un motor puternic. Consumă cam 7-8 litri la sută şi atunge cam 70 de kilometri pe oră. Asta era o viteză mare în perioada interbelică. Interiorul este din lemn şi piele, scaunele sunt cele originale, însă tapiseria am făcut-o eu”, a mai afirmat Jarco Matici.