Proiectul de reabilitare a Domului Romano-Catolic din Piața Unirii a vizat, pe lângă restaurarea lăcașului de cult, integrarea acestuia în circuitul turistic național și internațional. Redeschis în aprilie 2023, domul a atras aproape 100.000 de vizitatori în primul an de la inaugurare. Având în vedere popularitatea sa, Episcopia Romano-Catolică a amenajat la intrarea în dom un mic magazin de suveniruri. Printre obiectele oferite spre vânzare, pe lângă cărți religioase și obiecte de cult, se numără și un produs inedit: ciocolata domului.
Această ciocolată artizanală este produsă special pentru Episcopia Romano-Catolică la Odorheiul Secuiesc. Ambalajul său prezintă imaginea Domului Sf. Gheorghe din Piața Unirii, alături de emblema Episcopiei Romano-Catolice din Timișoara.
„Ciocolata a marcat istoria Timișoarei și a adus zâmbetul pe chipurile celor mari și mici de-a lungul generațiilor. Savurând acest suvenir dulce, ce poartă imaginea Domului Sf. Gheorghe, lăsați-vă purtați pe aripile muzicii din Mica Vienă și de sunetul clopotelor sale”, se poate citi pe ambalajul ciocolatei, în trei limbi: română, maghiară și germană.
Produsul este o ciocolată de lapte cu gianduia (o cremă fină de ciocolată originară din regiunea Piemont, Italia) și bucăți de cacao prăjită, având un conținut de cacao de 45%. Ciocolata este realizată folosind tehnologia Bean to Bar, un proces care garantează calitatea prin prelucrarea directă a boabelor de cacao.
În plus, ciocolata artizanală nu este singurul produs dulce disponibil în magazinul din dom. Vizitatorii mai pot alege între două sortimente suplimentare: biscuiți și o ciocolată mică de origine grecească.
Această inițiativă oferă o modalitate inedită de a combina turismul cultural cu o experiență gustativă, contribuind la promovarea domului și a Timișoarei.