INEDIT

Cultură, istorie, dar și vinuri, clătite și trandafiri, printre cuvintele care definesc cel mai bine judeţul Timiş

Cuvintele „cultură” şi ”istorie” definesc cel mai bine judeţul Timiş, iar personalităţile locale cele mai cunoscute la nivel naţional sunt Herta Muller şi Traian Vuia, arată un studiu efectuat în vederea identificării viitorului brand turistic al judeţului. Aspectele au fost stabilite în urma unor dezbateri la nivelul judeţului şi în plan naţional lansate în septembrie de Asociaţiei pentru Promovarea şi Dezvoltarea Turismului Timiş.

RETIM

„Cultura, tradiţiile şi obiceiurile locale, festivalurile şi evenimentele fac din Timiş o destinaţie culturală de top – este un lucru susţinut de 43,8 % dintre timişenii chestionaţi şi de 58,8 % dintre respondenţi la nivel naţional. Comisia consideră, ca şi aproximativ 50% dintre firmele naţionale de incoming, că printre atuurile turistice ale judeţului se numără podgoriile, berea, folclorul şi gastronomia”, spune directorul executiv al Asociaţiei pentru Promovarea şi Dezvoltarea Turismului Timiş, Delia Barbu.

MINA Pop-Up 3 octombrie - 12 ianuarie

La capitolul personalităţi din Timiş, pentru locuitorii judeţului adevăratul erou este Traian Vuia, în timp ce subiecţii consultaţi la nivel naţional au situat-o pe locul I pe laureata Premiului Nobel pentru Literatură (2007), Herta Muller, urmată de Ioan Holender şi de Traian Vuia.

Gustul reprezentativ pentru judeţ este considerat a fi cel al vinurilor şi al berii locale, urmat de cel al plăcintelor şi clătitelor (pe locul I în preferinţele partenerilor naţionali). La capitolul miros, au fost preferaţi unanim trandafirii, urmaţi de liliac şi tei.

În ceea ce priveşte muzica, pe locul I a fost ales rock-ul, cu focalizare puternică pe grupul Phoenix, urmat de muzica clasică.

„Unanimitatea generală a fost la alegerea caracteristicii timişeanului, considerat multicultural şi deschis/ tolerant (open minded), iar Revoluţia din 1989 este de departe simbolul considerat definitoriu pentru întregul judeţ. Mai bine de jumătate dintre partenerii români din turism consideră oferta turistică a judeţului ca fiind una variată, cele mai bune produse turistice fiind considerate turismul cultural, gastronomic şi viticol, Business travel şi turism activ şi de aventură. Partenerii din ţară au aprecieri şi pentru anumite Circuite turistice & tematice”, mai spune Delia Barbu.

Asociaţia pentru Promovarea şi Dezvoltarea Turismului în judeţul Timiş a demarat în luna septembrie procesul de realizare a strategiei de brand turistic al judeţului, proces care urmează să se încheie la finalul lunii noiembrie. Această strategie va ajuta la creşterea vizibilităţii Timişului pe piaţa turistică naţională şi internaţională, la selectarea publicului ţintă potrivit şi a unui stil adecvat de comunicare şi promovare pentru Timişoara 2023.

 

 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea noastră de cititori:

Lasă un răspuns