În curtea fabricii de bere Timișoreana se află un model de locomotivă Muki, cândva foarte populară în rândul locuitorilor din Timișoara.
Începând cu anul 1926, au început să fie fabricate locomotivele electrice cunoscute sub numele Muki. Acestea au fost proiectate după Primul Război Mondial, la uzina BKVT din Budapesta, pentru a permite fabricilor să primească sau să trimită mărfuri folosind liniile de tramvai.
Muki era utilizată cu succes pentru a tracta vagoane de marfă pe liniile industriale din oraș, care făceau legătura cu rețeaua de tramvaie. Ecartamentul liniei de tramvai din Timișoara este identic cu cel de la căile ferate, un aspect rar întâlnit în România.
Locomotivele Muki tractau vagoanele de marfă între Gara de Est și uzinele din cartierul Fabric și invers. După război, acestea au fost folosite și pentru diverse transporturi pe șine, în special pe șantierele din oraș.
Ultima locomotivă Muki salvată se află în curtea fabricii de bere Timișoreana. Acest tramvai-locomotivă era utilizat pentru a tracta vagoane-cisternă prin Piața Traian, între Gara de Est și Fabrica Timișoreana, fiind, la acea vreme, foarte apreciat de locuitorii orașului.
De asemenea, Muki era folosită pentru aprovizionarea localurilor și alimentarelor care vindeau bere în cartierul Cetate.
În Timișoara au circulat mai multe modele de Muki. Un model deosebit poate fi observat într-o fotografie din anul 1963, surprinsă în centrul orașului, la începutul construcției blocului cu cinematograful Timiș. În imagine, tramvaiul-locomotivă tracta, cel mai probabil, un aparat de sudură.