Pilotul Cuzma Bogdan din cadrul echipei CB Rally Vest a luat o decizie importantă în privința viitorului său în campionatele de raliuri. După mai multe luni de analiză și discuții, Bogdan a hotărât să facă pasul către campionatul european de raliuri, fără a exclude posibilitatea de a participa și în campionatul național.
„Totul pornește de la un gând, care se transformă într-o discuție, iar până să îți dai seama ce se întâmplă cu adevărat, realizezi că în mai puțin de o lună va avea loc prima etapă”, a declarat Bogdan.
Pilotul timișorean a mulțumit partenerilor săi pentru susținerea acordată și a prezentat noul membru al echipei, compania germană Dalli-Werke GmbH & Co. KG prin gama de produse dalli și detergentul Dash, cu o experiență de peste 170 de ani în industria produselor de curățenie și îngrijire personală.
„Vreau să le mulțumesc pe această cale tuturor celor implicați în acest proiect, partenerilor pentru că vor face posibilă participarea mea în Campionatul European de Raliuri și părinților mei care îmi sunt ca de fiecare dată alături”, a adăugat Bogdan.
În noul său proiect, Bogdan va fi însoțit de copilotul austriac Ilka Minor, cu o experiență impresionantă în motorsport. Cei doi vor concura cu o Skoda Fabia Rally2 Evo pusă la dispoziție de Keane Motorsport, dar sunt pregătiți să înfrunte noul model al celor de la Skoda, Fabia RS Rally 2.
Campionatul European de Raliuri FIA ERC va avea opt etape, prima având loc în Portugalia, la Rally Serras de Fafe, în perioada 11-12 martie 2023. Competiția va trece apoi prin Spania (Rally Islas Canarias), Polonia (Rally Poland), Letonia (Tet Rally Liepaja), Suedia (Royal Rally of Scandinavia), Italia (Rally di Roma Capitale), Cehia (Barum Czech Rally Zlin) și va încheia periplul în luna octombrie în Ungaria (Rally Hungary).
Echipa CB Rally Vest a prezentat și noul design al mașinii de concurs, realizat de Keane Design, înaintea începerii noului sezon.
Cine este Bogdan Cuzma
În anul 2011, Bogdan Cuzma nu avea nicio idee despre ceea ce înseamnă cu adevărat motorsportul. Cu toate acestea, a fost împins de curiozitate și de prieteni să participe la o etapă de campionat regional pe circuitul de karting de la Arad. Acesta a fost momentul în care și-a dat seama că acest sport nu înseamnă doar distracție, ci și forțarea limitelor tale și ale mașinii tale, precum și o mare responsabilitate la volan.
Această prima competiție la care a participat a fost și prima pe care a câștigat-o. După momentul acela, Bogdan a început să muncească susținut și să studieze continuu, iar tatăl său a devenit cel mai mare susținător. În acel moment, tatăl său i-a spus: „Dacă pierdeai, mergeam liniștiți acasă. Acum cred că avem o problemă, trebuie să mergi mai departe!”.
Anul 2011 a fost un punct de referință pentru Bogdan, iar din acel moment a început să se dedice motorsportului. După doar două luni de la primul său contact cu acest sport, s-a înscris la campionatul de viteză în coastă și a terminat anul competițional pe podium. În anul următor, a achiziționat prima sa mașină și a început să descopere latura mai puțin cunoscută a sportului – munca din spatele ușilor unui garaj, dezvoltarea și îmbunătățirea unei mașini, care a devenit o adevărată pasiune.
În doar cinci ani, în 2016, Bogdan a devenit Campion Național Absolut. A înțeles că în spatele aparențelor și a imaginii false pe care o au piloții, de „copii mari care vor să se dea tare”, stau ani de antrenament, studiu și tactică în abordarea virajelor și a fiecărui traseu în parte, precum și mult calm și stăpânire de sine. În motorsport, nu poți „ghici”, fiecare manevră are o explicație teoretică, iar campion poate deveni doar cel care știe să piloteze eficient, nu doar tare.
Dintre toate disciplinele motorsportului, Bogdan a ales viteza în coastă, pentru că este doar el și mașina sa, în fața provocărilor unui traseu dificil, iar mașina se pliază după stilul său de pilotaj. Trebuie să o cunoască, să o înțeleagă, să îi știe limitele și să o forțeze să le depășească împreună cu el. Bogdan nu are o cursă preferată, deoarece toate sunt frumoase și toate reprezintă o provocare.
Bogdan are deja, ]n plamares, trei titluri de campion: 2016 Campion național absolut, 2019 Campion național E2-SH, 2019 Campion național E2-SH+3000