luni, iunie 14, 2021
Oameni din Banat

Pictura gigant de pe clădirea unui cartier din Reșița. Artistul lucrează la ea de câteva săptămâni

Artistul Marian Truțulescu se apropie de final cu lucrare care dă culoare și înfrumusețează unui cartier reșițean. Astăzi, artistul a postat pe pagina sa de Facebook, descrierea operei sale.
„De câteva săptămâni bune lucrez la acest proiect de artă stradală, ce are peste 400 de metri pătrați și care se apropie încet, încet, de final … ”Aspirație” sau ”Ascensiune” este o lucrare cu un subiect ușor suprarealist, ideea ridicării din mica noastră lume, fie pe propriile picioare fie ajutați de alții, către noi lumi, către ceva mai bun. Flamingo este pasărea simbol a renașterii și vindecării. Dacă ești o persoana intuitivă, optimistă și aptă de explorarea oricărei situații create, dacă ești o persoană extrem de competitivă, nu te mulțumești niciodată cu locul doi, acest simbol ți se potrivește de minune. La fel cum dragostea este o parte a vieții tale pe care o tratezi cu multă seriozitate, flamingo întruchipează senzualitatea și partea romantică a vieții, mereu pasională. Pe de altă parte peștele este, pe lângă atribuirea unor semnificații spirituale, un simbol al norocului, belșugului și al puterii de reușită”, spune artistul.
Marian Truțulescu consideră că ipostaza creată, sugerează nevoia de aspirație, de inspirație, de atingere a unor scopuri, în cazul aceasta de ordin estetic și că dinamica compoziției este dată de elementele ce atribuie subiectului tente suprareale.
„Gâturile păsărilor flamingo curcubeu (strânse ca într-un nor de optimism) sunt continue până în afara câmpului vizibil. Picioarele ”scară” ale păsării pe care toată lumea o cunoaște drept flamingo, ating pământul, semn al legături cu lumea reală dar și dorința de evadare. Ca privitor poți la fața locului să te ”cațeri” pe această scară și în poza pe care ai făcut-o să te vezi într-o lume imposibilă, virtuală, a fantasticului. Peștele ai cărui solzi texturați în tot felul de semne grafice, este în eter, el plutește nu înoată, atras de farmecul gândurilor optimiste, pozitive. Culorile întregesc scena dinamică fiind în contrast sau sugerând ideea unei scene tridimensionale cu accente fantastice. Liniile, cercurile, petele dispuse organizat dau vibrație și stârnesc privitorul”, a mai spus Truțulescu.
Artistul bănățean nu este la prima operă de acest gen. Anul trecut l-a pictat pe pereții unei clădiri, pe pianistul Teo Milea.
Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea noastră de cititori:

Lasă un răspuns