Oameni din Banat

Elevul de zece la Bacalaureat! A refuzat universități din străinătate, ca să studieze în România și să se facă profesor

Lugojeanul Rareș Suciu este unul dintre cei trei elevi din Timiș care, anul acesta, au obținut media 10 la Bacalureat. Rareș este  elev la Colegiul „Iulia Hasdeu” din Lugoj. Performanța sa excepțională demonstrează dedicarea și efortul pe care le-a depus pe parcursul anilor de liceu.

RETIM

Rareș a fost întotdeauna un elev remarcabil, strălucind în fiecare an școlar. Despre probele din acest an crede că aceasta au fost accesibile pentru cei care doreau doar să promoveze, dar dificile  pentru cei care aspirau la nota maximă.

Fidelity by Iulius Mall

„Subiectele au fost relativ accesibile pentru elevi în general, în sensul că nu era greu să obții un șase sau un cinci pentru a trece examenul, dar pentru a obține nota zece, toți cei care am fost foarte buni ieșeam constant de la examen și spuneam că a fost foarte greu. Erau multe, multe detalii de care trebuia să ținem cont la fiecare probă. Aș putea spune că la matematică a fost mai greu, deoarece au fost câteva puncte în care se putea greși foarte ușor. Noi aveam niște așteptări, deoarece subiectele la matematică au fost destul de ușoare în ultimii ani, dar anul acesta am constatat că sunt mai dificile”, a mărturisit Rareș.

Cu privire la viitorul său academic, tânărul absolvent a dezvăluit că intenționează să urmeze o facultate în România, cu gândul de a deveni profesor. Deși a primit oferte din străinătate, costurile ridicate l-au făcut să renunțe la ideea de a studia în afara țării.

„Initial, intenționam să merg la Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj, dar am primit o ofertă extrem de generoasă de la Universitatea de Vest din Timișoara, pe care nu o pot ignora. Chiar ieri, am luat decizia de a refuza o ofertă de la o universitate din Franța. Motivul este simplu: costurile sunt foarte mari și nu ne oferă condiții de cazare ca cele pe care le aveam aici, în plus, totul este extrem de scump”, a explicat Rareș.

Decizia lui Rareș de a rămâne în țară pentru a-și urma visul de a deveni profesor demonstrează atașamentul său față de România și determinarea de a contribui la educația tinerilor din țara sa. Rareș nu este speriat de problemele din sistem și speră ca, în viitor, să fie unul dintre tinerii care contribuie la rezolvarea lor.

 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea noastră de cititori:

Lasă un răspuns